Khamis, 26 Mac 2015

BANTU MENGECAM PASMA YANG MENJADI PENGECUT SERTA MENJADI BUDAK SURUHAN DAP DALAM MEMPERTAHANKAN KESUCIAN ISLAM.

Pertubuhan Prihatin Asnaf Negeri Terengganu (BANTU) sekian lama menjadi pemerhati beberapa isu mengaitkan kesucian islam dan kepentingan orang Melayu dalam politik tanahair.

Isu yang menjadi perbualan ramai iaitu dengan kemunculan Persatuan Ummah Sejahtera (PASMA) yang kononnya menjadi penyelamat Pakatan Rakyat. Daripada awal kemunculan PASMA menyebabkan beberapa siri tuduh menuduh dari dalam serta luar dan fitnah terhadap institusi Ulama' yang menjadi lambang kesucian islam. Ternyata PASMA merupakan satu persatuan yang gagal dan diperbodoh oleh pihak tertentu bagi menjayakan agenda peribadi mereka.

Sehubungan dengan itu, BANTU turut tertanya tanya apakah hubungan antara PASMA PKR DAP yang turut sehaluan dalam menyatakan tuduhan mereka kepada institusi Ulama', membuktikan bahawa PASMA bukan makin menjernihkan keadaan malah menyebabkan menjadi makin parah. Ulama' dihina difitnah sewenang wenangnya dengan kenyataan yang amat terkutuk.

Sepatutnya PASMA perlu sedar diri sesuai dengan nama nya Persatuan Ummah Sejahtera bukannya menjadi budak suruhan kepada mereka yang bencikan islam terutama institusi Ulama'. Akhir -akhir ini kebaculan PASMA mulai terserlah apabila kenyataan DAP yang menghina kesucian islam didiamkan sahaja seolah olah mereka setuju dengan penghinaan serta fitnah terhadap institusi Ulama' yang menjadi teras kepada syiar islam.  Jadi ke manakah hala tuju PASMA sebenarnya, konon menjadi penyelamat Ummah tapi yang jelas menjadi talibarut pengkhianat islam sahaja.

Dengan ini, BANTU menyokong Gerakan Anak Terengganu Insaf (GANTI) untuk mengadakan debat diantara Presiden GANTI iaitu Tuan Haji Ahmad Amzad Hashim menentang Presiden PASMA Dato Phahrolrazi bertempat diTerengganu yang didakwa kubu kuat mereka. Ini ekoran wakil- wakil PASMA khususnya di Kuala Terengganu terlalu penakut berdepan dengan anak-anak muda untuk memberi jawapan sehingga mereka (PASMA) lebih byk mengelak.

WALLAHUA'LAM.

Setiausaha.
Pertubuhan Prihatin Asnaf Negeri Terengganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan